مصرف عناب در بارداری
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

زنان باردار به مقادیر زیادی از ویتامین های C-A-B و فلاونوئید ها احتیلج دارند.این ویتامین ها بسیار بر روی رشد کودک موثرند و به همین دلیل است که این مصرف این گیاه در طب ستتی برای مادران باردار توصیه شده است.

علاوه بر ویتامین های ذکر شده ، زنان باردار نیاز به آهن دارند که خوشبختانه می توان عناب را منبع غنی از آن معرفی نمود. مصرف عناب به تنهایی می تواند نیاز زنان باردار به آهن را برطرف کند.

فولات در رشد سیستم عصبی جنین تاثیر بسزایی دارد. فولات (ویتامین B9) به میزان قابل قبولی در ترکیبات عناب به چشم می خورد. بنابراین مصرف این ماده غذایی در بارداری به دلیل تاثیر آن بر روی سیستم عصبی جنین توصیه می شود.

فشار خون در بارداری از فاکتور هایی که مادران باردار باید بسیار به آن توجه کنند. یکی از خواص عناب برای مادران باردار ، کنترل فشار خون در بارداری است. مصرف این میوه در بارداری به طور موثری از کاهش یا افزایش فشار خون در بارداری جلوگیری می کند.

مصرف عناب در بارداری می تواند به جلوگیری از تهوع واستفراغ ناشی از بارداری کمک زیادی کند.

ضعف بدن یکی از شایع ترین مواردی است که مادران باردار با آن مواجه می شوند. عناب می تواند انرژی مورد نیاز بدن مادر را در دوران بارداری تامین کند.

با تمام این تفاسیر ، قبل از مصرف هر نوع ماده غذایی در دوران حساس بارداری حتما با پزشک خود مشورت کنید. اینها خواص عمومی میوه عناب هستند اما به یاد داشته باشید ، هر مادری در زمان بارداری ، شرایط خاص خود را دارد و پزشک بهتر از هر کسی می تواند در مورد این این شرایط به او کمک کند.





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: